BRANDSTOFBESPARING, HIER KUNNEN WIJ IETS AAN DOEN MET DE CYCLONE 3

Geschreven door Geert Kukken op Wednesday, 04 April 2012. geplaatst in Cyclone 3

BRANDSTOFBESPARING MET DE CYCLONE 3

Helaas kunnen wij aan de brandstofprijzen niets doen. Maar wat wij wel kunnen, is het brandstofverbruik van uw personenauto / camper / bestelauto / vrachtwagen / bus / tractor / graafmachine / generatoren / motor / boot naar beneden brengen. 

HOE?

Door het plaatsen van een Cyclone vindt werveling van lucht plaats waardoor een betere vermenging van lucht en brandstof ontstaat. Hierdoor neemt de verbranding van de brandstof met minimaal 20 tot 40 % toe. Resultaat hiervan is dat u eerder kunt overschakelen, de motor in een lager toerental beter op zal nemen en u dus zuiniger zult rijden.

Er zijn al resultaten bekend waarbij het brandstofverbruik van 1 op 19 naar 1 op 21,5 zijn gegaan.

Wilt u meer weten over de werking van de Cyclone 3 / 5, de montage ervan en andere mogelijkheden om het brandstofverbruik terug te brengen en de rijprestaties te verbeteren, klik dan in de menubalk: Cyclone 3 (introductie / toepassing / motorsport).

Mocht u na het lezen van deze site nog vragen hebben of wilt u een afspraak maken voor het plaatsen van een Cyclone, mail of bel ons dan, wij staan graag voor u klaar.

Geert Kukken

Papenlantstraat 13

5051BJ Goirle

013 534 83 16

06 82 00 00 79

Website: www.gktfinetuning.nl

Email    : This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

KvK       : 53290658

Cyclone 3 introductie

Geschreven door Geert Kukken op Thursday, 05 April 2012. geplaatst in Cyclone 3

DE CYCLONE 3

De Cyclone 3 is zodanig geconstrueerd dat de lucht die erdoor heengaat aan het wervelen wordt gebracht. Deze wervelingen zorgen voor betere prestaties bij alle motoren (benzine, diesel, gas, bio). 

    • minder uitstoot van CO, CO2, HO2, Roet, NO;
    • motor blijft schoner;
    • houdt luchttoevoer schoner;
    • verbeterde luchttoevoer (zuurstof);
    • verbeterde vermenging lucht, brandstof;
    • meer trekkracht bij lage toeren;
    • meer trekkracht bij hoge versnelling;
    • schone motor levert besparing op onderhoud;
    • verlaging van het brandstofverbruik (afhankelijk van type motor: 6-15%).  

Cyclone 3 inbouwen en de toepassing

Geschreven door Geert Kukken op Thursday, 05 April 2012. geplaatst in Cyclone 3

DE CYCLONE

Welke model heeft men nodig en waar wordt deze geplaatst?

Er zijn twee type Cyclone, namelijk de KI en de KC serie.

De KI modellen kunnen gebruikt worden bij nagenoeg alle diesel- en injectiemotoren. Deze Cyclones zijn rond van uitvoering en worden in de luchtslang geplaatst, zo dicht mogelijk bij of in het inlaatspruitstuk. Dit type is leverbaar in een diamter van 25 t/m 160 mm met een interval van 2 en 3 mm en in sommige gevallen 1 mm.

De modellen uit de KI serie moeten zo dicht mogelijk bij het inlaatspruitstuk geplaatst worden en er mag zich nooit een obstakel tussen Cyclone en de motor bevinden, zoals luchtfilter, turbo, intercooler, enz... Tenzij er meerdere Cyclones geplaatst worden.

De KC modellen zijn voor auto's met een carburateur of mono-pointinjectie met een filter op de motor. Deze Cyclones zijn verschillend van afmeting en model en moet soms ook nog worden aangepast. Voor een groot aantal type- vooral oudere- auto's zijn Cyclones leverbaar. De modellen van de KC serie worden altijd op de inlaatopening geplaatst.

Cyclone 3 in de motorsport

Geschreven door Geert Kukken op Sunday, 04 September 2011. geplaatst in Cyclone 3

Een goed bewaart geheim

De Cyclone 3 wordt al jaren in allerlei takken van motorsport toegepast.Om de concurrentie niet wijzer te maken wordt er door de coureurs echter geen ruchtbaarheid aan gegeven. Wij hebben de Cyclone 3 al jarenlang in diverse voertuigen en in allerlei takken van motorsport getest en de reultaten waren vaak verbluffend.

Hier volgt een greep uit het overzicht van deze testen en de resultaten: